Dacă îți place The Long Goodbye (2020), e posibil să îți placă și filmele de mai jos.
Filme similare sunt obținute folosind genuri și subiecte similare.
Povestea adevărată a investigației „Ucigașului Zodiac”, un criminal în serie care a înfricoșat zona golfului din San Francisco, tachinând poliția cu cifrurile și scrisorile lui. Cazul devine o obsesie pentru patru oameni cum viețile și carierele lor sunt construite și distruse de urma nesfârșită de indicii.
Kevin Costner este Ethan Runner, un spion internațional implicat în dejucarea planurilor celor mai periculoși răufăcători. Chiar dacă Ethan intenționează să renunțe la carieră pentru a se reapropia de soția (Connie Nielsen) și fiica (Hailee Steinfeld) ținute ani de zile la distanță pentru a nu le implica în misiunile lui, eroul are o ultimă sarcină de îndeplinit: să descopere identitatea unui terorist gata să ucidă mii de oameni, asta în timp ce trebuie să aibă grijă de fiica lui adolescentă pentru câteva zile.
Timp de peste un deceniu, criminalul condamnat Jeffrey Dahmer a ucis 17 adolescenți și tineri. Cum a reușit acesta să scape de arestare atât de mult timp?
Povestea reală a unei prietenii improbabile dintre un pianist de culoare şi un italo-american dur pe care cel dintâi îl angajează ca şofer şi asistent personal. Unde? În America anilor '60, unde rasismul şi prejudecăţile încă erau o normalitate.
Aibileen Clark este o menajeră afro-americană de vârstă mijlocie care și-a petrecut viața crescând copii albi și și-a pierdut recent singurul fiu; Minny Jackson este o menajeră afro-americană care i-a jignit adesea pe angajatorii ei, în ciuda luptelor familiei cu bani și a nevoii ei urgente de a-și desfășura activitatea; și Eugenia „Țânțara” Phelan este o femeie albă tânără care sa mutat recent acasă după ce a absolvit colegiul pentru a afla că slujba ei din copilărie a dispărut în mod misterios. Aceste trei povești se intersectează pentru a explica modul în care viața din Jackson, Mississippi se învârte în jurul „ajutorului”; totuși ele sunt întotdeauna ținute la o anumită distanță din cauza liniilor rasiale.
Bazat pe adevăratele experiențe de viață ale poetului Jimmy Santiago Baca, filmul se concentrează pe frații vitregi Paco și Cruz și pe vărul lor bi-rasial Miklo. Se deschide în 1972, deoarece cei trei sunt membri ai unei bande din East L.A. cunoscută sub numele de „Vatos Locos”, iar povestea se concentrează asupra modului în care o crimă violentă și influența narcoticelor le modifică viața. Miklo este încarcerat și trimis la San Quentin, unde își face o „casă”. Cruz devine un artist excepțional, dar o dependență de heroină îl învinge cu rezultate tragice. Paco devine un polițist și un dușman al lui „carnal”, Miklo.
Un pușcaș marin american observă efectele de dezumanizare ale războiului din Vietnam pe care le are asupra camarazilor din câmpul de antrenament până la bătăile de stradă sângeroase din Hue.
Acțiunea are loc în sudul Statelor Unite, cu doi ani înainte de Războiul Civil. Django este un sclav al cărui trecut plin de violență îl aduce în serviciul lui King Schultz, un vânător de recompense aflat pe urmele a doi ucigași, frații Brittle. Django este singurul care poate să-l ajute să ajungă la ei. În schimb, Schultz îi promite să-l elibereze. Când misiunea lor se încheie cu succes și Django este eliberat, el decide să rămână alături de Schultz și continuă să-i vâneze împreună pe cei mai căutați criminali. Însă scopul final al lui Django este găsirea și eliberarea Boomhildei, soția de care fusese despărțit cu mult timp în urmă.
Povestea nespusă a lui Katherine G. Johnson, Dorothy Vaughan și Mary Jackson – femei geniale afro-americane care lucrează la NASA și servesc drept creierul din spatele uneia dintre cele mai mari operațiuni din istorie – lansarea pe orbită a astronautului John Glenn. Trio-ul vizionar a depășit toate liniile de gen și rasă pentru a inspira generațiile să viseze mai sus.
La mijlocul anilor '80, grupul rap N.W.A. erupe de pe străzile violente din Compton, revoluționând cultura hip-hop cu autenticitatea lui pură și provocatoare.
În America anilor '60, doi antreprenori afro-americani angajează un alb din clasa muncitoare să joace rolul capului companiei lor în timp ce ei pretind a fi șofer, respectiv om de serviciu.
După ce au trecut șapte luni, fără să fie găsit un vinovat în cazul crimei fiicei sale, Mildred Hayes face o mișcare îndrăzneață, pictează trei semne care duc în orașul ei, cu un mesaj controversat adresat lui Bill Willoughby, șeful venerat al poliției orașului. Atunci când se implică cel de-al doilea comandant Jason Dixon, un băiat imatur, cu o pledoarie de violență, bătălia dintre Mildred și forța polițienească a orașului Ebbing este exacerbată.
Filmul este o adaptare după cartea clasică scrisă de Harper Lee. El spune povestea unui copil într-un oraș american mic în anii 1930 unde prejudecățile legate de culoare, ura rasială, și facerea dreptății pe cont propriu sunt la ordinea zilei. Gregory Peck a primit un Oscar pentru potretizarea excelentă de tată singur numit Atticus Finch.
Președintele nou ales Mandela știe că, din punct de vedere rasial și economic, țara sa a rămas divizată din cauza apartheid-ului. Convins că își poate unifica poporul prin intermediul limbajului universal al sportului, Mandela se asociază cu liderul echipei sud-africane de rugby în scopul câștigării incredibilei competiții din 1995, de la World Cup Championship.
Africa de Sud în anii 1970: starea de spirit din țară este la punctul de fierbere. Mulți oameni se răzvrătesc împotriva rasismului de stat al regimului de apartheid, inclusiv unii din minoritatea albă privilegiată. Activiștii anti-apartheid Tim Jenkin și Stephen Lee sunt capturați pentru că au distribuit ilegal pliante și trimiși la închisoarea de maximă securitate din Pretoria. Acolo îi întâlnesc pe Denis Goldberg și Leonard și găsesc în ei doi aliați pentru planurile lor de evadare: vor să facă copii din lemn ale cheilor pentru toate ușile în atelierul închisorii pentru a scăpa din închisoare cât mai repede posibil .
SUA, anii '50. Un tată afro-american se confruntă cu problemele obișnuite pe care le au oamenii de culoare generate de rasism. Acesta încearcă să-și întrețină familia și să le dea copiilor săi o educație cât se poate de bună.
Starr este martoră la împușcarea mortală a lui Khalil, bunul ei prieten din copilărie. Cel care a apăsat pe trăgaci nu este membrul vreunei bande, ci ofițer de poliție. Aflată sub presiunea întregii comunități, tânăra Starr trebuie să se ridice acum și să spună ceea ce trebuie spus.
Povestea ne poartă în aprilie 1945, la sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial, iar în centrul atenției este Wardaddy, un sergent american cu mare experiență în luptă. Împreună cu echipajul său de cinci oameni, Wardaddy conduce un tanc Sherman supranumit Furia și pătrunde în spatele liniilor inamice pentru o misiune cvasi-sinucigașă care ar trebui să dea ultima lovitură forțelor armate ale Germaniei naziste.
Într-un viitor nu foarte îndepărtat, în care suprapopularea și foametea au forțat guvernele să adopte o politică mondială de un copil pe familie, șapte surori identice trăiesc o existență ascunsă și urmărită de Biroul de alocare a copiilor. Biroul impune o agendă strictă de planificare familială, pe care surorile o depășiseră, însă pentru a scăpa, ele pretind identitatea unei singure persoane: Karen Settman.
Filmul ne prezintă un asasin de elită, cunoscut doar sub numele de Agentul 47. Agentul fără nume are o precizie uluitoare, ucide cu sânge rece, nu pentru ca i-ar face plăcere, ci pentru că așa a fost educat: să-și execute sarcinile cu profesionalism. Agentul 47 are misiunea de a-l împușca pe președintele Rusiei, dl. Belicoff (Ulrich Thomsen). Deși nu are obiceiul să greșească ținta, Agentul 47 constată că a doua zi după împușcare, Belicoff apare în public. Mă rog, Agentul 47 a împușcat o dublură iar acum el se găsește în postura de a fi urmărit de propria agenție, de agenți ruși și de Interpol.
Anglia în 1855: Un tren, două seifuri și patru lacăte te despart de bogăție. Gentleman hoț Edward Pierce și complicii săi Agar și Miriam plănuiesc cea mai spectaculoasă lovitură de stat din istorie. Vor să fure lingouri de aur în valoare de 25.000 de lire sterline dintr-un tren în mișcare...
Stabilit în regiunea ancestrală Emilia a lui Bertolucci , filmul arată viețile a doi bărbați în timpul tumulturilor politice care au avut loc în Italia în prima jumătate a celui de-al 20-lea secol.
O poveste puternică și provocatoare, Just Mercy urmarește experiențele tănărului avocat Bryan Stevenson și bătălia sa istorică pentru justiție. După ce a absolvit Harvardul, Bryan se îndreaptă spre Alabama pentru a-i apara pe cei condamnați injust sau cei carora nu li s-a oferit o reprezentare corespunzătoare. Cu sprijinul avocatei Eva Ansley, specializată în drepturile prizonierilor, el se ocupă de cele mai provocatoare cazuri: deținuții condamnați la moarte.
Un musical premiat la Oscar, cu acțiunea în tumultuoșii ani '20, ne spune povestea lui Roxie Hart, care s-a folosit de o crimă pentru a zăpăci presa și a deveni celebră.
În vara lui 1939, Hitler are din ce în ce mai multă putere, iar tensiunile dintre Marea Britanie și Germania au ajuns într-un punct critic. Colegiul Augusta Victoria, un pension pentru fiicele și finele elitei naziste de pe coasta de sud a Angliei, se află sub supraveghere după dispariția misterioasă a profesorului lor, domnul Wheatley. Guvernatoarea școlii, domnișoara Rocholl, îl angajează pe profesorul Thomas Miller ca înlocuitor și ca să le ajute pe fete pentru bursa anglo-germană. Thomas trezește suspiciunile Ilsei Keller, profesoara de germană a fetelor, care are propriile ei secrete. Prins la mijloc, lui Thomas i se înscenează o crimă și acesta fuge, ca să-și repare reputația și să dezvăluie adevăratul plan al Ilsei pentru fete.
Benedict Cumberbatch interpretează rolul principal în această dramă captivantă despre ce s-a întâmplat în culisele campaniei referendumului pentru Brexit. Filmul prezintă campania din perspectiva unor strategi, în mare parte necunoscuți, din ambele tabere, care plănuiesc să obțină avantajul, totul în timp ce au de-a face cu politicieni care-și doresc să fie în lumina reflectoarelor și finanțatori controversați. Într-o perioadă în care revelațiile explozive despre exploatarea datelor personale, efectul știrilor false și publicitatea făcută prin intermediul rețelele de socializare se află în fruntea știrilor, filmul explorează felul în care tehnicile campaniilor moderne bazate pe date contribuie la una dintre cele mai neașteptate, intense și controverse decizii din istoria politicii moderne.
Filmul prezintă viața lui Grace (Annette Bening) care e șocată să afle că soțul ei (Bill Nighy) o părăsește pentru altcineva după 29 de ani de căsnicie, dar și repercusiunile emoționale pe care despărțirea le are asupra singurului lor fiu, acum adult (Josh O'Connor). Dezamăgită și simțindu-se pierdută în micul ei oraș de mare, în cele din urmă Grace începe să-și revină și își descoperă o nouă voce, mai puternică.
După ce îndrăgitul său teatru Globe este distrus, legendarul dramaturg William Shakespeare se retrage la Stratford-upon-Avon lângă familia lui, pe care a neglijat-o.
În această poveste amuzantă bazată pe o minciună adevărată, Billi (Awkwafina), născută în China și crescută în S.U.A., se întoarce fără tragere de inimă în Changchun unde află că deși membrii familiei știu că iubita lor bunică, Nai-Nai, mai are doar câteva săptămâni de viață, toți au hotărât să nu-i spună adevărul bunicii. Ca să o facă fericită, ei se adună sub pretextul unui nunți grăbite, unind astfel membrii familiei împrăștiați peste tot prin lume. Pe măsură ce Billi încearcă să se descurce în fața așteptărilor și regulilor familiei, ea descoperă că are multe motive de sărbătoare: o șansă să redescopere țara pe care a părăsit-o când era mică, personalitatea minunată a bunicii ei și legăturile care devin din ce în ce mai puternice chiar și atunci când lucrurile rămân nespuse.
Hotel Desire prezintă povestea unei femei care dorește ceva mai mult de la viață decât rutina de zi cu zi. Filmul încearcă să exploreze aspirația umană pentru sexul explicit și să o prezinte ca o poveste intrigantă cu simțiri erotice și imagini senzuale.